Monday, January 31, 2011

sape tensen???!!!angkat kaki!!jom layannn...

i definitely fall in love with maksim's melodies..this is my fav one after all...i feel the love...i feel the calm...i feel the melodies..enjoy it guys..i bet u wouldn't regret...
MySpace
video

Sunday, January 30, 2011

ben...cii...ci...nye.......



hah! aku plg x suke soklan2 camni..aku rase korang pon same....antare contoh2 soklan yg kite x suke jwb...

situasi 1--->di bilik mesyuarat
macamana ngan tugasan sy bg haritu??dah siap??

benci.....b...enn........c..ciiii...

situasi2--->di ym of fb chatbox...
wehh....hang dah siap assgment hari tu??

b...enn...c....cii........

situasi 3--->kt rumah
ko ni bile nk dapat dean??

b...en...c...ciiiiii...

situasi 4--->di kedai baju/butik...
cik saiz ape??

b...en...ci....ciii...la.....

situasi 5--->kat kelas
weh...nape muke ko makin teruk??

b...enn...ci...

situasi 6--->kt mane2 je..
weh....dah naik nampak??/awat keding sgt??

b...enn...ci...cii...nyer...

situasi 7--->kt mane2 jek
pkwe/makwe ko penah blikan hadiah mahal2 x??

ben...ci....la....

situasi 8--->di dlm kelas...
lect tnye: buku ape yg awk dah bace??

b..en...ci..nye...

situasi 9--->group discussion...
cong ceng cong ceng..(cakap cine)....
aku x pahamla ngek!

b..en..ci..nye...

situasi 10--->dalam kelas...
lect kate :ok sy akan pilih ahli2 kumpulan awk..

b..enn..ci..nye...

pas aku bace sume ni...aku BENCI nak bace blek...
BENCI..CIN...CINYA....MySpace

Thursday, January 27, 2011

memang...memang....annoyingggg...

hahah!kalo aku jd maknye aku plangkong jek!

video

Wednesday, January 26, 2011

BARANG BAIK!!!fikirkan dialog tok gambo nih!sharing is caring!(^^)

pes of oll.....ni short entry....
sbb...
aku xtau nk post ape...
pastu aku pon google la gamba2 funny cats...
then aku jumpe gambo nih...
mule t'pikir...
jom wt dialog antara kucin grey...kucin kunin..n kucin itamputeh...
sukati korangla nk bg name ape...hihi
hahahha 1st time aku tgk gambo nih mcm2 konklusi aku wat...haha aku nk tau ape dialog korang yang korang cipta...sharing is caring!!!

Tuesday, January 25, 2011

contest header blog plg kewll....(end at 14 feb 2011)


hihi aku sebenonye x sengaja nampak lak si cek chuu mengetag aku ngan contest ni..ok ler...wpun header aku x seberapa aku join gak...hihihi...sape2 lg nk join ble klik kt sini(^^)

pastu korang ikotla syarat2 bliau yek??

hihi okeh!!!nk mencabar blogger2 nih!




Saturday, January 22, 2011

sekitar resepsi AYU RAUDHAH n ZAQUAN ADHA...so sweet(^^)

Dengan hanya sekali lafaz, Ayu Raudhah sah bergelar isteri kepada pemain bola sepak kebangsaan dan Negeri Sembilan, siapa lagi kalau bukan Zaquan Adha atau nama penuhnya Mohd Zaquan Adha Abdul Radzak pada majlis pernikahan mereka yang diadakan di Masjid Sultanah Bahiyah, Alor Setar.

Ayu Raudhah dan Zaquan Adha dinikahkan pada pukul 3.45 petang oleh imam masjid tersebut iaitu Mustafa Kamil Abdul Jamil yang mewakili walikan pihak perempuan iaitu abang Ayu Raudhah, Roshidi Abu Bakar @ Che Wan.

Pada majlis yang serba ringkas itu, Ayu Raudhah atau nama sebenarnya Raudhah Abu Bakar @ Che Wan yang kelihatan anggun dengan busana rekaan Man Kajang berwarna krim menerima mas kahwin RM1,888 serta tujuh dulang hantaran daripada pihak lelaki dan berbalas sembilan dulang.

Walau bagaimanapun, jumlah wang hantaran dirahsiakan atas persetujuan kedua-dua belah pihak. Namun begitu, wang hantaran itu dikhabarkan mempunyai kaitan dengan angka lapan, iaitu nombor jersi Zaquan.


siyes...inai die sgt cantikkk....


canteknyew.....
MySpace

bile aku tgk gamba diorang ni...b'bunga2 hati aku..rase nk kawen jugak je...btw...couple ni mmg secocok!ayu sgt ayu....zaquan sgt kacak(^^)
once aku da ade dslr nanti...aku akn blaja nk shoot gamba dramatic n full of memories camni...weee~(^^)~
btw~kredit to pemilik gambar asal iaitu asmady ahmad~







sweet kan...hihihi...jom kawen!yaw!!!


ayu mmg ayu...tp akak die lg howtz!

JERAWAT???!!! OWHHH NOOOO!!!


Hadoit...aku rase majoriti teens ade mslg jerawat ni..n slalu dikaitkan ngan kacang..nak2 kacang tanah..bile aku pk...camnela rupenye pokok kacang tanah ni ek..(sbb mase tu nga mlantak kacang ngan yin)rupenye camni......

OOOOOOOOOHHHHHH.....

hihihi...k2 ni aku nk kongsi sket info psl jerawat nih...sbb actually aku pn ade mslh yg same...nak2 bile nak tut...tutttt....hahahaha maaf ye indon version..aku bace pon da wat aku tsasul2 slang indon mase bcakap...yg melayu version siyes sgt CIPUT!

Inilah penyebab jerawat yang sering bertandang di wajah kita....JENG3....

MySpace

1. Faktor Hormonal

Biasanya, jerawat bermunculan pada masa sebelum haid atau masa pubertas.

------>pubertas??apakah2???

2. Pola Makan yang Salah

Misalnya, menyantap makanan pedas, kacang, cokelat, dan makanan berlemak.

menyantap???------>sentap mak nok

3. Infeksi

Tangan tak bersih yang digunakan untuk memencet-mencet komedo bisa menyebabkan infeksi pada kulit dan menimbulkan jerawat.

komedo???----->bunyik cam biawak komodo jek..haha

4. Keturunan

Mereka yang berjerawat, 70 persen memiliki orangtua yang berjerawat.

keturunan??----->haaa...ni kes akula nih..huh!

5. Kotor

Membiarkan kulit wajah terlalu lama berada di bawah sinar matahari dengan kondisi udara berpolusi dan lembab.

contohnye???------>mandi mande kat teluk bahang..kakakakka


Jenis Jerawat

1. Komedo

Ini nama ilmiah dari pori-pori yang tersumbat. Ada dua jenis komedo. Komedo terbuka yang juga disebut blackhead yang terlihat seperti pori-pori yang membesar dan berwarna hitam. Warna hitam ini sebenarnya bukan kotoran, melainkan penyumbat yang berubah warna akibat teroksidasi dengan udara. Jenis lainnya adalah komedo tertutup atau whitehead. Di atas pori-pori yang tersumbat memiliki kulit yang tumbuh, sehingga tampak seperti tonjolan putih kecil di bawah kulit.

2. Jerawat biasa

Jerawat yang satu ini paling gampang dikenali berkat tonjolannya yang berwarna kemerahan atau pink. Umumnya terjadi karena pori-pori yang tersumbat dan terinfeksi bakteri, yang bisa terpapar dari jari, kuas make up, telepon, bahkan bakteri yang terdapat di permukaan kulit. Stres, hormon dan udara lembab semakin memperbesar kemungkinan infeksi jerawat karena kulit semakin banyak memproduksi minyak, yang menjadi tempat berkembangnya bakteri.

3. Jerawat batu

Jerawat jenis ini kadang disebut pula jerawat jagung atau cystic acne. Bentuknya besar-besar dengan tonjolan yang mengalami peradangan hebat. Berbeda dengan jerawat biasa yang hanya ada di salah satu bagian wajah, jerawat batu biasanya berkumpul hampir di seluruh wajah. Jerawat ini muncul karena faktor genetik, yang bisa membuat penderitanya hilang kepercayaan diri


Cara Mencegah

1. Jaga kebersihan wajah

Orang yang memiliki jenis kulit berminyak memang lebih cenderung berjerawat. Untuk itu pilihlah pembersih wajah yang sesuai, yang umumnya mengandung alkohol. Tapi, jika kulit wajah normal atau sensitif disarankan memilih pembersih wajah yang tidak mengandung alkohol.

Bersihkan wajah dua kali sehari. Jika memakai rias wajah, hapus rias wajah secara menyeluruh sebelum tidur agar tidak menyumbat pori-pori kulit.

Beruntunglah orang yang selalu disiplin Sholat lima waktu, karena setiap saat wajahnya akan terbilas air bersih.

2. Kenakan masker

Pilih masker wajah yang khusus untuk mengangkat kotoran wajah secara mendalam, atau purifying mask. Masker ini umumnya berbahan dasar lumpur (mud mask) atau tanah liat (clay mask) yang efektif untuk mengangkat kotoran serta minyak di wajah. Bisa juga memilih masker wajah yang mengandung bahan aktif pembasmi jerawat alias medicated mask.

3. Konsumsi vitamin

Konsumsilah makanan yang banyak mengandung vitamin A (agar kulit tidak berisisik, banyak terdapat pada sayuran hijau dan buah), vitamin C (antioksidan, banyak terdapat pada tomat, pepaya, jambu, belimbing), dan vitamin E (mencegah gangguan regenerasi pada kulit, banyak terdapat pada sayuran, kacang-kacangan, dan biji-bijian).Ita Adnan


Mitos Salah Tentang Jerawat

Minimnya pengetahuan tentang jerawat, tak jarang menimbulkan banyak rumor dan mitos yang belum tentu kebenarannya.

Rumor tersebut diantaranya :

1. Makan kacang bikin jerawatan.

Makan kacang sama sekali bukan penyebab jerawat. Justru asam lemak yang dikandung pada kacang baik untuk jantung.

2. Makanan seperti cokelat, snack, gula, susu, dan junkfood merupakan pencetus jerawat. Itu tidak benar.

Penelitian medis tidak menemukan perbedaan yang berarti antara makanan tersebut dengan timbulnya jerawat pada dua kelompok manusia. Kelompok yang satu mengonsumsi makanan-makanan tersebut dan kelompok lainnya tidak. Dermatologis Nicholas Perrcone dalam bukunya The Acne Prescription pun menegaskan bila ini hanya sebuah mitos.

3. Masturbasi dan tidak menikah dapat menyebabkan jerawat.

Mitos ini menyesatkan karena tidak ada bukti medis yang menguatkan pendapat ini.

------->ha??????yeke???patutla pas kawen muke akak aku beseh jek...ngeh3....

4. Stres dan kurang tidur bisa menjadi penyebab jerawat.

Stres tidak bisa menyebabkan jerawat. Namun ia adalah salah satu faktor yang bisa memperburuk keadaan. Stres memang dapat memicu produksi kelenjar minyak pada kulit lebih aktif. Tetapi belum tentu bisa menyebabkan jerawat. Pasalnya bila Anda menderita stres atau kurang tidur, tubuh akan mengeluarkan hormon seperti DHEA yang bisa menyebabkan jerawat makin parah.

---------->OOOOOOhhhhh.....

5. Wajah yang kurang bersih bisa menjadi penyebab timbulnya jerawat.

Sekalipun membersihkan wajah setiap hari, jika kondisi kulitnya cenderung berminyak dan sering menggunakan pelembab atau bedak ber-foundation setiap saat, tentu bisa menyebabkan jerawat.

6. Mencuci muka bisa mengurangi jerawat.

Tetapi mencuci muka terlalu sering akan mengangkat kelembapan alami kulit yang seharusnya melindungi kulit. Akibatnya kulit menjadi kering dan dehidrasi.

7. Memencet jerawat membuat jerawat hilang.

Tindakan ini justru hanya akan menyebabkan infeksi, membuat proses penyembuhan menjadi lama dan meninggalkan noda hitam. Bakteri dari jari bisa masuk dalam pori-pori kulit yang sudah terbuka karena jerawat dipencet tanpa peralatan steril.

KAN BES KALO MUKE BLE TUKA2 CAMNI...(^^)


P/S : INGAT!!! JANGAN PICIT!!!HAHAHAHHAHAHA


11 booodak itam di teluk bahang!

xde keje tangkap gambo bebayang..teka aku yg mane???hahahha...kredit to nesa sannnn~~

haha agak terlambat aku post psl ni...tp nk post jugak2!!x kire!!bes gler kuar ngan diorang ni...diorang ni sume la coursemate grafik aku...yg bley tahan close la jgk..n gile!hahahah....actually activity utama kitorang BBQ...but turns to photoholic a.k.a PHOTOGEDIX!!hahah korang mmg gler...11 budak itam yg gler!...bahahahahha

kredit also tooo azam shah~

hampeh tol la apek nih...spoil...x psl2 tajuk gambar ni jadik tong-geng!


hepy nak mampos kua ngan diorang nih....kredit to KUDUT SOCIETY!!!DAK GRAFIK 2ND YEAR USM PENANG MEMANG GLER!!HAHAHHAHA!!!

ERK....korang jgn marah ye..sbb korang mmg senget!lalalallalaa~~


p/s: gambar2 di atas sume sudah dipakaikan susuk(photoshop ar...pe lg..lalallalala)

Monday, January 17, 2011

bunting lg???astaghfirullahalazim...



EEEEEE........apela nk jadik ngan die nih..pas hbis satu sem..bunting lagi...satu sem lg aku tgk die...bunting lg...ape nk jadik nih??puas dah aku nasihat...jgn kua malam...kalo jalan b'teman...x reti2!!!ish!ke ko memang gatal???carik market sane sini...konon jalan ngan diva n sexynyer...n wt suara manje ko tu...mmg patut pon ko bunting!hah!tanggung sdri!

pastu...... bile da branak...ko men tinggal jek...nk harap kat bapaknye??hampah!dah carik betine len da...x sian ke anak ko tu masih nak nyusu??nk jalan pon xbley lg..mate pn bengkak lg..masih x reti carik makan tau x??
hisy!
dasar betina!!!

name die c comot..aku kutip kt google..


hahah saje jek nk whak saspeng..kakakka..sebenonye...dilema ni muncul bile tgk tucin kat blok hostel aku niha...kucing yg same...tp blek2 muke die yg bunting stiap sem...gler produktif tucin nih..hahah...pastu aku t'piker..bape lme kucing ni mengandung ek??eh bukan..bunting...3 bulan??4 bulan??2 bulan??9 bulan??????

ERRRKKKK!!!

HAHA!

K3...Ni antare fakta mengenai tucin2 tino ni...
MySpace
Apabila kucing betina berada dalam kitar heat dan berpeluang untukmengawan, kebarangkalian besar adalah dia akan mengandung. Purata tempoh bunting kucing adalah sekitar 63-65 hari. Beberapa perubahan fizikal akan kelihatan pada kucing betina jika dia mengandung.





Kucing jantan tidak mengambil peranan dalam penjagaan anak kucing dan adakalanya sesetengah kucing jantan akan bertindak agresif terhadap anak kucing. Sebaliknya pula, kucing betina akan menjadi sangat defensif dan melindungi anak-anaknya, termasuk daripada anda sendiri.



Jika anda sedang menjaga kucing betina yang melahirkan anak, anda perlu lebih berhati-hati dalam mengendalikan anak-anaknya kerana ibu kucing mungkin akan menjauhi anak kucing jika bau anda kuat melekat pada badan anaknya. Sesetengah ibu kucing juga akan menjadi agresif terhadap anda jika anda cuba mendekati anaknya semasa kehadiran ibunya.



Tanda-tanda Kucing Bunting/Mengandung


Pemilik kucing yang tidak berpengalaman mungkin terlepas pandang tanda kucing betina berada dalam keadaan heat. Sesetengah kucing memperlihatkan tanda-tanda yang jelas berada dalam heat berbanding kucing lain. Jika anda mempunyai kucing yang berada dalam heat dan kemudian berhenti dan tiba-tiba kitar itu tidak kelihatan, maka kucing betina anda kemungkinan besar sudah mengandung.



Kebiasaannya, kucing betina tidak memerlukan sebarang penjagaan khusus ketika tempoh bunting. Mereka kelihatan boleh menjaga diri masing-masng. Selain dari memberikan makanan yang mereka mahukan dan melindungi mereka dari penyakit dan parasit, selebihnya boleh diserahkan kepada mereka sahaja untuk menjaga dirinya.

Disebabkan tempoh mengandung hanyalah sekitar 9 minggu, maka segalanya akan berlaku dalam keadaan singkat. Antara tanda-tanda yang kelihatan adalah:

  • Peningkatan selera makan

  • Puting susu menonjol dan kemerahan (sekitar 2 minggu selepas mengawan)

  • Bahagian perut semakin membulat

Jika anda khuatir, anda boleh bawakannya ke vet untuk pengesahan lanjut. Jika vet mempunyai x-ray, anda boleh mengimbasnya pada hari ke 50-54 untuk melihat jumlah anak kucing di dalamnya. Purata kelahiran adalah antara 3-5 ekor anak kucing tetapi bergantung kepada keadaan juga lah.

3-5??6 pon ade kot...tp besenye x sume idop..kan3???(^^)>

Saturday, January 15, 2011

what the.....?????

haha korang penah x mengalami situasi bile korang mule mngerutkan dahi n t'tanye2...biow btol org nih???ke aku kne prank nih??eee..ape die tanye nih??aku malula ngek!

haha k3 actually aku baru je dpt kol dr guy dari jenama TRIUMPH ni..kalo korang x tau apebende ni..korang google la yekk..

mule2 die tanye..hello miss...is this 0197182***??
aku jwb la yeah..its my number...

ok...kami dr Triumph...n kami dah pilih beberapa number secara rawak utk kami tanyakan beberapa soalan rawak..n sape yg tpilih akan dpt boucher dr triumph..so...can u give me about 3 minutes to ask u about several thing??

TRIUMPH????
MySpace

MAMPOS AKU...MAMPOS AKU...
MySpace

ha ok yeah..sure..(aku jwb ngan agak tketar2..n dalam ati aku...eee...ni x len nk tnye psl mnde2 tuh ni..malu ngeks..kalo pompan xpe gaks...grrr....)

then die mulela tnye soklan yg buat muke aku blushing gler...
antaranya..

boleh beri sy salah satu barangan triumph??
aku jwb..errr....br*??

MALUNYERRRRRR!!!!!
MySpace

then die kate ok...its women undergarment..(ish..aku taula..aku malula ngek!)

2nd question...bape kekerapan anda untuk mmbeli women undrgrment?
(peh...lu ni xde soklan len ke...)

aku hentamla jwb 3 bulan skali..heeeee~
MySpace

3rd question...berapa anggaran kos pmbelian anda?
(ishh.....ko ni...aku mmg x mampu la bli brg triumph ni!..)aku pn jwbla..about 30 something..

WAAAA!!!!ape aku wat ni?????
MySpace


ok thats all...thank u for spending ur time.....bye..

hoh???

MySpace

demm!!!
xde ke agen pompan yg ble tnye soklan camni???eeeeeee.....malu ngeks!!!

p/s: pahni mampoh aku xnk jwb panggilan x dikenali....grrrrr...MySpace

Friday, January 14, 2011

Contest Jelingan Manja

haha...aku mmg suke membuat jelingan manje..huwah3....so aku masukla contest ni..huwah3...k2 korg bley klik banner bwh ni lau nk join..or klik sini jek (^^)
follow all the syarat then~

hihihi so ni la gambo menjeling yg aku rase agak menjeling la...n agak manje..manjekah??hihi...

k2 nak tag dak2 ni




kisah benar - kenapa x rogol saya?

kisah benar - kenapa x rogol saya?






Kenapa Tak Rogol Saya?

Kisah benar ini berlaku di US.


Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang
bagus.

Suatu malam perempuan ini dalam
perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan
yang diambil pula agak tersorok dan
tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.

Disebabkan hari yang agak sudah lewat,
berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa
takut. Lebih-lebih lagi dia berjalan
bersaorangan.

Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong
itu. Dia sudah mula rasa takut dan tak
sedap hati. Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca
ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar
Allah membantu dia disaat itu.

Masa dia melepasi tempat lelaki itu
bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib
baik lelaki itu buat tidak endah dan
perempuan ini selamat sampai ke
rumahnya.

Keesokkan paginya, wanita ini terbaca dalam akhbar yang seorang perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki
yang tidak dikenali dekat lorong yang
dia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut. Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih
yang dia lihat semalam adalah perogol
itu.

Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat aduan. Wanita ni dapat mengenalpasti suspek
melalui kawad cam dan selepas siasatan
dilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang dicari.

Tapi perempuan ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia mangsa ketika dia melalui lorong tersebut
walhal dia keseorangan di masa tu,
tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia. Wanita ini nak
tahu sangat sebabnya. Jadi dia minta
kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol
tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke
tempat lain).

Dia pun tanya perogol itu..

“Why don’t you do anything to me on that
night even though you know that I’m alone?”
(Kenapa awak tak buat apa-apa kat saya
malam tu walaupun awak tau saya seorang je masa
tu?)

Perogol tu jawab:

“No, you are not alone. That night I saw
two young man walking with you. One on your right side and the other one
was by your left side. If you were alone
of course you will be my victim.”
(Tak, awak bukan berseorangan. Malam tu
saya nampak ada 2 orang lelaki berjalan dengan
awak. Seorang sebelah kanan awak dan sorang lagi sebelah kiri awak.
Kalaulah awak sorang2 malam tu, sudah
pasti awak jadi mangsa saya..)

Wanita ni rasa amat terkejut bila dengar
penjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat
Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi
yang dia baca malam itu.

p/s : MORAL CERITA INI???

Jika kita sebagai hambaNya menurut
segala perintah dan meninggalkan segala laranganNya, Dia pastinya akan sentiasa dekat dengan kita dan
memelihara kita. Wanita tadi
pertama-tamanya menutup aurat di US dan memang seorang yang menjaga
batas-batas yang ditetapkan Islam.
Mungkin dua orang lelaki yang menemani wanita itu adalah malaikat yang diutuskan Allah untuk menjaga
hambaNya yang sentiasa ingat akan
diriNya.

"...Barang siapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya,Allah mewakilkan 2 orang Malaikat
memeliharanya hingga subuh. Barang siapa
yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya ..."
[Dari Abdullah bin ‘Amr r.a.]

Sebuah kisah benar yang sangat sangat menarik pada pandangan ku...
semoga kite semua mendapat pengajaran dan ilmu yang bermanfat...
sebagai hamba kita seharusnya percaya dengan kemampuan senjata orang mukmin iaitu DOA….

semoga kita sentiasa dipeliara Allah dari
kejahatan syaitan yang di rejam…….

dipetik dari belog--->http://barlisuam-87.blogspot.com
nice story to share...

“CONTEST INSAN KESAYANGANKU”


haha first contest yg aku berminat nk masuk...almaklumlah mmg aku ni penyayang..lallalalla...
hihi...kalo korang nk join meh join..klik sini “CONTEST INSAN KESAYANGANKU”

hihi contest ni kne submit gamba kite bersama insan kesayangan kite..hihihi..so aku pilih 2 gamba ni..wif my lovely siblings n my nephew...




i love them sebab...

-my siblings always b by my side...happily together...tiap2 kali kitorang gather..jarang lah tdo awal..kukakikik(gelak2) smpai ayah kua bilik marah kitorang..sampaila sekarang da besa nih..still kne marah lg...slalu wt prangai camtu mlm raye...then sok memasing mate sembap..tambah ngan adegan air mata makin sembab cam ade airbag kt bwh mata..haha
love them damn much!

-my lovely nephew....hehe die ni sgt funny..sometimes cam shinchan...always missing me...n suke pandang aunty anong die ni ngan pandangan yg sgt lovely...cam gamba atas tuh..hihi...

ok deeya nak tag budak2 nih..muah!!!

uwaaaaaa...T.T

ye...aku mmg sdey glerrr.....pg tadi aku g HP center...nk nyetelkan jadah alice aku nila...skalinyer....
jeng3....
MySpace

ayo amoy...u punye laptop malebod (motherboad) losak la...kalau lu mau liper(repair) baik jangan lo...nanti 1 bulan..2 bulan..die losak lg...baik beli balu la amoy....

(grrrr...bile mase lak dlm ic aku bangsa cine nih...sdap je panggil aku amoy..)

demm!

balik bilik...aku da stat tensen dah...try kol cik adi..bliau hold kol aku...2 kali aku kol..camtu gak.....
(aku sdey la!!!nk ngaduu!!!)

then...akibat putus asa...aku msg akak aku...ngadu....huu..then die senyap...ghupenye bincang ngan abg aku..masing2 blur..abg aku nk menyetan smuggle laptop utm,tp stok 2010 habis suda..bley plak die ckp aku slh timing...ape kalo lappy aku tu nk rosak die gtau aku ke?
haiyaaa........

then akak kol...die kate nk pinjamkan laptop die...hopefully die ade graphic card skali...serius..aku nk bli baru..x mampu..huuu~aku syg gle akak aku ni...everything aku ckp ngan die...lap u kakak~(^^)~

tapi..tapi..tapi...

lambat lg bru ley amek lappy tuh...tnggu aku blek kg 27 hb ni..huuuu~lantakla..nasib blm ade assgment pakai software..huuuu~

tetibe rase thankful lak kt penggawa aku..sbb bg aku right pgg kunci lab desa aku ni..bley gak aku menyetan..hahahhaha...thanks cik nazru..lap u!sy akan buat kje2 anda sebaik mungkin!
(sambil tangan ke dada,mata ke atas sampai nampak putih saja...)

dah3!cukup dah entry tok hari nih!

nk g mencapap kt blog org lak...hoyehhh....adios amigos

MySpace

Thursday, January 13, 2011

tensen~


eeeiii..tensen2..
dulu alice aku ni pengsan..
skang koma trus??
mati kutu aku weyy..
keje banyak lg..
job logo company x wat lg..
wet ntah ckup ntah x nk baiki..
eeeiii
tensenlaaa!!!

Monday, January 10, 2011

sorry to say~

sorry to say..aku mmg benci pd org yg diberi kebebasan sepenuhnya...aku bnci anak yg diberi segalanya~semuanya mudah~tanpa perlu memendam keinginan yg susah nk dicapai..i really envy that...kebebasan...something yg almost impossible for me to grab...kongkongan2....segala kata "tidak" buat aku terlalu bncikan ape aje yg bsifat kongkongan...aku smpai trauma utk ada hubungan yg perlukan komitmen...sbb komitmen mesti bsangkutan ngan sesuatu yg 'limited'...dan bsifat mengongkong...yes i do have him...tp die sentiasa kne turut khendak aku spy jgn dikongkong..maaf...sbb ape yg dah jadi kat aku..sume tu bg kesan kt hidup aku..mmg zahirnye aku ok...tp hati ni mberontak...cukup tguris bile tgk ade pasangan yg bley g holiday..jalan sesama...tnpa perlu ada rase takut~even diorg g bcuti berdua je...n bley kua dgn keizinan dr pg smpai malam...aku...semua tu mustahil...smpai tlintas..aku mampu hdup sendiri..tanpa ade rase ape2 kongkongan..i dont need a man...sometimes that songs reflected me...ye mmg hati aku mberontak..sbb tu aku denga lagu keras2...lagu yg bley wt aku rase bebas...kdg2 aku envy ngan partner2 aku yg dpt sgalenye ngan mudah...aku x mintak banyak..cume kepercayaan...n sokongan...bukan sikap prejudis n syak wasangka...that hurts me so much...kdg2...c dia jd tmpat aku mngadu..tp kdg2 die sdri x dpt nk fhm sikap aku...maaf....semua ni sbb aku bncikan kongkongan...bila gaduh...aku hilang pertimbangan...aku cume fikirkan hak n kebebasan...bnde yg sgt2 aku inginkan...aku xkan mampu disejukkan dgn sesape..aku ade care sdri...tp die x faham...die desak aku spy ok time tu jugak..tu bukan aku...i cant change that...n never will...sbb aku aku...x mungkin jadi org lain..hdup aku x pnuh ngan warna...hdup aku suram...sbb tu aku x suke bright color...i envy that too...silentness is my way...i live in dark cloud...not those rainbow...sorry guys...if aku envy korang~

Sunday, January 9, 2011

penantian~

MySpace

err...short entry pulak la...aduuu..aku lapo ni...nga tnggu cik ijey blek dr group discussion...bahan2 yg ade hari nih:-

-kentang
-sup campbell
-suun
-brokoli
-sardin
-ikan gelama kering
-jeruk rebung
-budu
-ikan bilis
-bahan2 tumis

ermmm...nk masak ape hr ni ek...semalam da sardin..xkn r ni sardin lg..payah betol la xde freezer nih...aku masak sup campbell cukup rasa kot hr ni..pahtu goreng ikan kering...x pun wat sambal hiris...sdap gak ek??tp lada cam x cukup..xpe sat lg aku petik kat bawah~heeee~

kisah hari ini~


hari neyhh....pnat kua p photoshoot tuk visual com n typo...tp nampaknyew...gambo photogediks kitorg je yg banyak...hahahhahah...nk wat camne...dah mmg photoholic punye org kn...huuuuu~otw g kitorg t'tarik kt 1 budak lelaki ni...mate die besaaa...boolattt...bile kitorang ambik gamba die..die senyum2 malu2...hehe...pastu..otw blek....xnk pnoh lak bas kan....ade la plak pnyanyi tambahan...aaajaaa...aaajaaa....tum hai...tu jela melodi die yg aku ingat...pak cik india..tua....kuruih beno....bukak2 pintu bas tu tros aje die mnyanyi....die pn masuk...smpai blakang..then duduk kat sebelah dak pompan mlayu...aku dpt melihat tekanan di wajah budak pompan tu yang tpakse mndenga dendangan suare ala2 shahrukhkhan tu...hahahha...aku punye gelak....mmbe2 aku jgn ckp la...sume dok tsengeh2 je mndengarkan pk cik india tu nyanyi...dlm ati aku...mabuk ke ape pak cik nih??skali tdengar...allahuakbar allahuakbar...die azan!OMG!pak cik ni islam ke??err..tp knp die mcm tu....dah mcm2 konklusi aku buat...maybe sbb tekanan or mslh umahtangge agaknye..kne tinggal bini ke kan...xpn die mngalami masalah memori...kot2 die masih ingat zmn2 mude2 g kabaret club ke kan..kot2 die vokalis band rock kapaks kt situ ke kan...tkenang tu yg dok mnyanyi2...x pn die nk jadik contestant jangan lupa lirik..haha mrepek!tp tula yg tlintas2 kat tak aku time tuh..haha...tambah plak...ramai warga asing dlm bas tu..pikir2...ye x ye...hari ni kn ahad....n wonder aku rase terasing di bumi sdri...aku bg tmpat dok aku kt sorg mak cik tuh..sian aku tgk die..dokong ank cam nk tjatuh...sbb ank die t'tdo..dgn barang lagi...so aku pn b'diri la b'himpit2 ngan warga asing...myanmar ke thai ke aku x sure sbb loghat diorg lbey krg je...tp musykil kot aku....mereka saling bpelukan sesama mereka...lelaki meh...geli aku..siap pgg2 dada lah pinggang lah..apelah..ciss!mrosakkan jiwa suci aku tol!...aku ape lg...coverla badan aku ngan beg...bukan ape...kot2 mereka hilang kawalan..n terrab* aku nanti..owh tiddakkkkk!!!...huuu...T.T ..lg satu kt dalam bas kan...pick pocket ade je kt mne2...tp aku da ready awal da...duit2 besa aku ltak dlm kocek depan...yg sket2 je aku ltak kt beg...pastu...lceng pn bunyik...mk cik yg aku bg seat aku tu nk trun..trus je die panggil aku...dik2...meh duduk ni...trima kasih ye dik...aku senyum jela...then ambik seat tu...mase kitorang kt padang kota tu...ade sorg budak lelaki...bserban....bjubah putih lusuh...bibir die merah..kesan asam boi agknye...mntak sedekah...aku without hesitation bg jela sengget~kesian~bukan ape..aku pikir..budak2 camni...di eksploitasi sesetengah pihak biasanya..ade agen yg sruh diorg mngemis....n hasilnya agen tu yg perabeh..such a JERK!!!...tp...drpd budak tu kne pukul nanti...aku bg jea...seikhlasnya~aku ksian ngan nasib golongan camni...aku respek lg yg masih ada usaha..jual tisu ke...men instrumen...utk dptkan duit...bukan dgn cara mngemis tnpa buat ape2...yg hilang upaya tu lain cerita...tp ade yg sempurna sifat ni kdg2 aku jmpe...yg mampu bkerja pd zahirnya...hanya tau tadah tangan...pgg cawan~no effort at all!!!golongan camni aku mmg x bg wet...it is not the way...better to give them "pancing" bukan "ikan"...so that diorg trus berusaha~its great to have those feeling when u be good to someone else~and summarizely...i'm verry happy today...everything goes smoothly...






p/s:aku hepy kwn ngan diorang(^^)v

Saturday, January 8, 2011

laksa shack bersama cik ijey!

laksa shack!

bwahahahha!

ecececece ijeyyy....

huwahuwahuwa..saat PTPTN blm masuk lg......aku ttp b'fuya2 bersame ijey...pegi Queensbay Mall...jenjalan..ingat nk tgk wayang..nk tgk cter hantu mak limah asalnye...las2 xde...yg ade cter antuu...damping malam ngan antu ape ntah~aku nk aje tgk...tp rumate ksyngan aku ni takut bebenow....kang ade plak bear beso plok aku mlm ni~bahahahaha~sooo~dgn pwot yg agak lapa~kitorg pn pegi la laksa shack..ijey duk pengen sangat...aku ikot jela...1 mangkuk 9.90..pehhh!!!mahal siot!nk rase pnye psl~aku oder gak..pastu oder lg 1 mangkuk lontong~kongsi 2 org~bahahhaha selera jin tol!papepun wa hepi gak~nk mnikmati campus life sebelum bz ngan final year projek next sem nanti...buahahahhaha~

andai ku tahu~

ishk!kalola aku tau btape jimatnye msk ni...dr awl aku masuk U lg aku da bwk priuk nasik...andai ku tahu btape nikmatnye makan bley tambah~andai ku tau~xdela aku hentam megi kosong je~andai ku tau~xla aku sekurus sem2 lpas~andai ku tahu~btape bahagianya bile makan cukup~hati senang~ye...andai ku tahu~T.T~

sardin cukup rasa~ade su`un...baru aku tau sdap bile ltak~thanks to rumateku(^^)


kobis goreng+telur...sdap2(^^)


sedia utk dilahap!!!huargghhhhh!!!


p/s:sebenownye xbley bwk piuk nasik~aku je yg degil...heeee(^^)v
menu hari berikutnya akan diupload bebile rajin~haha
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...