Monday, January 17, 2011

bunting lg???astaghfirullahalazim...



EEEEEE........apela nk jadik ngan die nih..pas hbis satu sem..bunting lagi...satu sem lg aku tgk die...bunting lg...ape nk jadik nih??puas dah aku nasihat...jgn kua malam...kalo jalan b'teman...x reti2!!!ish!ke ko memang gatal???carik market sane sini...konon jalan ngan diva n sexynyer...n wt suara manje ko tu...mmg patut pon ko bunting!hah!tanggung sdri!

pastu...... bile da branak...ko men tinggal jek...nk harap kat bapaknye??hampah!dah carik betine len da...x sian ke anak ko tu masih nak nyusu??nk jalan pon xbley lg..mate pn bengkak lg..masih x reti carik makan tau x??
hisy!
dasar betina!!!

name die c comot..aku kutip kt google..


hahah saje jek nk whak saspeng..kakakka..sebenonye...dilema ni muncul bile tgk tucin kat blok hostel aku niha...kucing yg same...tp blek2 muke die yg bunting stiap sem...gler produktif tucin nih..hahah...pastu aku t'piker..bape lme kucing ni mengandung ek??eh bukan..bunting...3 bulan??4 bulan??2 bulan??9 bulan??????

ERRRKKKK!!!

HAHA!

K3...Ni antare fakta mengenai tucin2 tino ni...
MySpace
Apabila kucing betina berada dalam kitar heat dan berpeluang untukmengawan, kebarangkalian besar adalah dia akan mengandung. Purata tempoh bunting kucing adalah sekitar 63-65 hari. Beberapa perubahan fizikal akan kelihatan pada kucing betina jika dia mengandung.





Kucing jantan tidak mengambil peranan dalam penjagaan anak kucing dan adakalanya sesetengah kucing jantan akan bertindak agresif terhadap anak kucing. Sebaliknya pula, kucing betina akan menjadi sangat defensif dan melindungi anak-anaknya, termasuk daripada anda sendiri.



Jika anda sedang menjaga kucing betina yang melahirkan anak, anda perlu lebih berhati-hati dalam mengendalikan anak-anaknya kerana ibu kucing mungkin akan menjauhi anak kucing jika bau anda kuat melekat pada badan anaknya. Sesetengah ibu kucing juga akan menjadi agresif terhadap anda jika anda cuba mendekati anaknya semasa kehadiran ibunya.



Tanda-tanda Kucing Bunting/Mengandung


Pemilik kucing yang tidak berpengalaman mungkin terlepas pandang tanda kucing betina berada dalam keadaan heat. Sesetengah kucing memperlihatkan tanda-tanda yang jelas berada dalam heat berbanding kucing lain. Jika anda mempunyai kucing yang berada dalam heat dan kemudian berhenti dan tiba-tiba kitar itu tidak kelihatan, maka kucing betina anda kemungkinan besar sudah mengandung.



Kebiasaannya, kucing betina tidak memerlukan sebarang penjagaan khusus ketika tempoh bunting. Mereka kelihatan boleh menjaga diri masing-masng. Selain dari memberikan makanan yang mereka mahukan dan melindungi mereka dari penyakit dan parasit, selebihnya boleh diserahkan kepada mereka sahaja untuk menjaga dirinya.

Disebabkan tempoh mengandung hanyalah sekitar 9 minggu, maka segalanya akan berlaku dalam keadaan singkat. Antara tanda-tanda yang kelihatan adalah:

  • Peningkatan selera makan

  • Puting susu menonjol dan kemerahan (sekitar 2 minggu selepas mengawan)

  • Bahagian perut semakin membulat

Jika anda khuatir, anda boleh bawakannya ke vet untuk pengesahan lanjut. Jika vet mempunyai x-ray, anda boleh mengimbasnya pada hari ke 50-54 untuk melihat jumlah anak kucing di dalamnya. Purata kelahiran adalah antara 3-5 ekor anak kucing tetapi bergantung kepada keadaan juga lah.

3-5??6 pon ade kot...tp besenye x sume idop..kan3???(^^)>

8 comments:

  1. abg eq mmg pencinta kucin...
    suka kalau kucin dok sebelah time tido...

    ReplyDelete
  2. btw, aku x minat kucin ni
    beranak byk pastu beyak besepah..aiyarkk

    ReplyDelete
  3. abg eq...samela....tucin2 ni cam tau2 je kite suke kt die ek...kalo kt kedai mkn ade aje bwh meja..huhu aura kot..ahahhaha

    ReplyDelete
  4. chuu~hahahhah tu la masalahnyer....diorg xblaja prancangan kluarge..tu yg dok ternak je tuh..hahah

    ReplyDelete
  5. info yang bermanfaat!pasni bole la aku bela kucing btine lak

    ReplyDelete
  6. aduyai..buat saspen je dayah.igt kan org td.hahaha

    ReplyDelete
  7. hehehe.. i like cat.. tp bila dia gesel2 aku x minat.. hehehe

    ReplyDelete
  8. padle:haha silekan...sbb kucing jantan kuat mancut...pesing..haha
    nesa san: hihi kalo org xdenye aku ckp macam tuh..heee
    eton:ooo..kucing gesel x minat...abe suke...hahhahahha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...